Promotiemateriaal bedrukken
Heb jij al bedacht welk promotiemateriaal je wilt laten bedrukken en als bedankje naar je relaties of medewerkers wilt sturen? Het is een belangrijk onderdeel van het maken van reclame voor je eigen onderneming en de keuze die je maakt bepaalt hoe succesvol een campagne wordt.
Ga na waar je klanten gebruik van maken voordat je promotiemateriaal laat bedrukken
Wat bedoelen we daarmee? Tijdens je dagelijkse werkzaamheden heb je veel klantcontact. Dat betekent ook dat je een beeld hebt van het reilen en zeilen binnen de organisatie van je relatie. En dat is waardevolle kennis wanneer je promotiemateriaal wilt laten bedrukken. Wordt er veel op kantoor gewerkt, geef dan een koffiemok met een leuke slogan voor iedere werknemer. Wordt er nog veel met de hand geschreven of worden er regelmatig contracten ondertekent, kies dan voor een luxe pen. Werken mensen veel buiten? Wat dacht je dan van een regenjack met jouw bedrijfsnaam?
Kies het juiste moment
Promotiemateriaal bedrukken doe je meestal voor tijdelijke promotie. Bijvoorbeeld omdat er een vakbeurs aankomt, omdat je een netwerkborrel organiseert, of omdat de feestdagen aan het eind van het jaar er weer aankomen. Stem daarom ook het promotiemateriaal dat je gebruikt af op de momenten waarop je het in wilt gaan zetten. In de winter geef je geen parasol cadeau, maar wel een paraplu. Door hier van tevoren goed over na te denken koop je producten buiten ‘het seizoen’ voor veel minder geld. Een voorwaarde hiervoor is natuurlijk wel dat je het promotiemateriaal op kunt slaan totdat je het nodig hebt.
Schakel een specialist in
Veel bedrijven gaan op het moment dat ze promotiemateriaal willen laten bedrukken pas op zoek naar een partner. Maar juist door een specialist tijdig in te schakelen maak je maximaal gebruik van hun expertise. Je krijgt tips en adviezen over de mogelijkheden en er wordt met je meegedacht over de hoogst haalbare impact van jouw promotiemateriaal.
Geef een antwoord